Magyar Polgári Együttműködés Egyesület

Zártkörű vita a magyar közoktatásról

Egyesületünk Polgári Szalonja június 19-én, szerdán zártkörű vitát tartott a magyar közoktatásról a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskola Dísztermében. A megjelenteket Győri Enikő, a Magyar Polgári Együttműködés Egyesület elnöke köszöntötte.


Mindannyian érintettek vagyunk az oktatás témájában, akár a gyermekünk, a családunk, a foglalkozásunk révén, ezért is szükséges, hogy a megfelelő elkötelezettséggel, szívvel és lélekkel beszéljünk erről a témáról, hívta fel a hallgatóság figyelmét Győri Enikő. Hozzátette: a környező világ gyors változásával el kell gondolkodnunk azon is, hogy mivel teszünk jót. Eldöntendő példaként a gyors alkalmazkodást említette, ami segíthet átmenteni mindazt, ami számunkra fontos, amire szeretnénk felkészíteni a gyermekeinket.


A Magyar Polgári Együttműködés Egyesületnek történelmi szerepe volt abban, hogy Magyarországon polgári kormányzás legyen. Az egyesület mindig nyíltan kiállt a konzervatív értékek mellett, szeretnénk, hogy ezek az értékek mentődjenek át a jövő generáció számára is. A konzervatív értékek ugyanakkor ne tűnjenek avíttnak, hanem legyenek vonzóak a fiatalok számára is. Az oktatás az ehhez vezető út, ha jól csináljuk, fogalmazott az egyesület elnöke.


Győri Enikő köszönetét fejezte ki a kerekasztal-beszélgetés részvevőinek és a felkért korreferátoroknak, hogy elfogadták a meghívást és egy vitaest keretében megosztják gondolataikat a hallgatósággal, hogy ezt a fontos témát zárt viták keretében átbeszélhessük.


– Hiszek a kollektív bölcsességben, abban, hogy tanuljunk egymástól és a közös bölcselet révén próbáljunk meg jobbítani a helyzeten. Egyesületünk több alkalommal foglalkozott a felsőoktatással, most a közoktatás témájával próbálkozunk, hogy az itt jelenlevőktől olyan muníciót szerezhessünk, amit mindannyian hasznosíthatunk, mondta az egyesület elnöke. Hozzátette: óriási dilemma, hogy az oktatás teljesítmény vagy az élményalapú legyen, vagy pedig ezek vegyítése.


A vitatest megnyitóját kerekasztalbeszélgetés követte Horváth Szilárd moderálásával.


A kerekasztal-beszélgetés meghívott részvevői: Rétvári Bence miniszterhelyettes, parlamenti államtitkár; Rubovszky Rita, a Ciszterci Iskolai Főhatóság főigazgatója; Szűts Zoltán, az Eszterházy Károly Egyetem dékánja; Gloviczki Zoltán, az Apor Vilmos Főiskola rektora voltak.


A meghívott vendégek a következő kérdésekre keresték a választ: Miért van szükség Nemzeti Alaptantervre (NAT)? Milyen legyen az adatszerű ismeretek és a

kompetenciák aránya? Mekkora legyen a tananyag? Meddig terjed a tanár szabadsága? Milyen a gyerekek mentális állapota? Miért van szükség elit pedagógusképzésre? Mi a pedagógusok szerepe ma az iskolában?


A felkért korreferátorok: Szalai Zoltán, a Mathias Corvinus Collégium főigazgatója; Horváth Bálint Pál, a Piarista Gimnázium igazgatója; Csapodi Zoltán, az ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnázium igazgatója és Schultz Zoltán, a Veszprémi Lovassy László Gimnázium igazgatója voltak.


Az est a hallgatóság kérdéseinek megválaszolásával zárult.

mpee.hu